האכלת יתר: למה זה קורה, מהם הסימנים, ואיך ניתן להימנע מהם

האכלת יתר: למה זה קורה, מהם הסימנים, ואיך ניתן להימנע מהם

האכלת יתר: למה זה קורה, מהם הסימנים, ואיך ניתן להימנע מהם

הורים רבים דואגים שמא התינוק שלהם לא אוכל מספיק. אבל האכלת יתר עלולה לפגוע בבריאות התינוק לא פחות מאכילה מועטה. אם תדעו לזהות מצב של האכלת יתר ואת סימניה, תוכלו לנהל היטב את התזונה של תינוקכם ולבנות לו הרגלי אכילה נכונים.

הסיבות להאכלת יתר

    חוסר מודעות

    סיבה נפוצה להאכלת יתר היא פשוט חוסר מודעות. הורים לא תמיד יודעים כמה אוכל לתת או כל כמה זמן להאכיל. קל לחשוב שככל שנאכיל את התינוק יותר, כך הוא יגדל ויתפתח טוב יותר, אבל זה לא תמיד נכון.

    חוסר הבנה של הסימנים

    לא פשוט להבין תינוקות! כשתינוק בוכה או "מנדנד", לפעמים זה סימן שהוא עייף, שלא נוח לו או שצריך להחליף לו חיתול, ולא שהוא רעב. אם הוא מוצץ אצבעות ייתכן שהוא רעב, אבל ייתכן גם שהוא חוקר את הסביבה או מנסה להרגיע את עצמו. פעוטות לעיתים מבקשים לאכול מתוך שעמום או רצון בתשומת לב, ולאו דווקא בגלל שהם רעבים.

    לחץ לסיים מהבקבוק או מהצלחת

    התעקשות על כך שהתינוק יסיים מהבקבוק או מהצלחת עלולה לגרום לאכילת יתר. לרוב הורים רוצים להימנע מבזבוז אוכל, או מנסים לוודא שהתינוק אוכל מספיק, אבל לחץ כזה עלול לפגוע ביכולת הטבעית של התינוק לזהות תחושת שובע.

    סימנים להאכלת יתר

      פליטות תכופות

      אם התינוק שלכם פולט הרבה אחרי האוכל, ייתכן שאכל יותר מדי. בעוד שכמות מסוימת של פליטות היא נורמלית, פליטות תכופות או בכמויות גדולות עלולות להצביע על כך שקשה לתינוק לעכל את כל מה שאכל.

      עלייה קיצונית במשקל

      שימו לב לכמה התינוק עולה במשקל. אם העלייה מהירה וקיצונית, ושלא לפי עקומות הגדילה, ייתכן שהוא צורך יותר קלוריות מהנחוץ לו, ובכך עלול להוביל להשמנת יתר.

      עצבנות ורגיזות

      תינוקות שאוכלים יותר מדי מתקשים להירגע. הם עלולים לבכות הרבה ולסבול מגזים או מקוליק בגלל הלחץ על מערכת העיכול. אם התינוק חסר מנוחה ובוכה הרבה לאחר האוכל, כדאי לבדוק את כמויות המזון שהוא מקבל.

      מניעת האכלת יתר

        זיהוי סימני רעב

        חשוב מאוד ללמוד לזהות סימני רעב כדי למנוע האכלת יתר. כשתינוק מוצץ את כפות הידיים, ממצמץ בשפתיים, או מבצע תנועות "ניקור" בחיפוש אחר בקבוק או שד, סביר להניח שהוא רעב. לעומת זאת, כשהוא מפנה את הראש הצידה בתגובה לבקבוק או לכפית, סוגר את הפה או מאבד עניין באוכל, סביר להניח שהוא שבע.

        האכלות בזמנים קבועים

        לו"ז ברור וקבוע יכול למנוע האכלת יתר. תינוקות צעירים צריכים לאכול לפי דרישה, אבל תינוקות גדולים יותר ופעוטות זקוקים לסדר יום קבוע. האכלות בזמנים קבועים יכולות למנוע את הנטייה להציע אוכל על כל סימן של אי נוחות.

        קצב האכילה ושליטה בכמויות

        שימו לב לקצב שבו תינוקכם אוכל. כשמאכילים תינוק מבקבוק, חשוב לדאוג למספיק הפסקות בזמן האוכל ולוודא שזרימת החלב מהפטמה לא מהירה מדי. כשמגישים אוכל לפעוטות, חשוב לדאוג שכמויות האוכל יהיו תואמות גיל, ולהימנע מללחוץ עליהם לסיים מהצלחת. אפשר להציע כמות קטנה ולתת עוד אם הם עדיין רעבים.

        מסקנה

        חשוב להבין את הגורמים להאכלת יתר, גם כדי למנוע אותה וגם כדי לקבל החלטות מושכלות לגבי תזונת התינוק. אם תדעו לזהות את סימני הרעב של תינוקכם, תבנו לו הרגלי אכילה בריאים, ותעודדו את היכולת הטבעית שלו לווסת את כמויות המזון, תוכלו לפתח לו מערכת יחסים בריאה עם אוכל.

        השאירי תגובה

        התגובות עוברות לאישור אנבלה לפני פרסום בבלוג.

        });